فناوری led
نوشته شده توسط : حسن الیاسی

فناوری نمایش
به لطف پیشرفت در فن آوری نمایش ، در حال حاضر انواع مختلفی از مانیتورهای ویدئویی در مجموعه های تلویزیونی استفاده می شوند:
نمایشگر مشترک با لوله اشعه کاتد "CRT". نمایشگرهای این نوع چندان گران نیستند و از فناوری آماده ای برخوردارند که معمولاً بهترین کیفیت تصویر را ارائه می دهد. از آنجا که رزولوشن اصلی این نمایشگرها ثابت نیست ، در برخی موارد ممکن است منابعی را با وضوح مختلف با کیفیت تصویر بالا نمایش دهند.
"Flat LCD" یا "Plasma": تحول جدیدی در نمایشگرهای صفحه تخت تلویزیون ها که توسط سیستم نمایش کریستال مایع ماتریکس ، صفحه نمایش LCD یا فناوری نمایش پلاسما ارائه شده است. نمایشگرها و صفحه های پلاسما 1 اینچ ضخامت دارند و می توانند روی دیوار آویزان شوند یا روی پایه قرار بگیرند. برخی از مدل ها می توانند به عنوان نمایشگر رایانه استفاده شوند.
"صفحه LCD": در واقع ، عنصر اصلی نمایشگر ، لایه LCD (صفحه نمایش کریستال مایع) به همان روش پالت رنگ اصلی است که شامل تمام تنظیمات پیکسل های اصلی و زیر پیکسل های RGB یا چندین Y و W به همان لایه LCD است. در تمام تلویزیون های LCD قدیمی کاملاً یکسان است.
"پنل LED": تنها چیزی که بین LCD و LED تمایز ایجاد می کند صفحه پشتی لایه LCD است و عملکرد آن روشنایی و روشنایی این لایه است که در تلویزیون های LCD قدیمی یا در واقع نور پس زمینه LCD CCFL به معنای لامپ است. فلورسنت سرد است. کاتد وظیفه تأمین نور و برق این لایه را بر عهده داشت ، با جهش جدید در تلویزیون های LED نور پس زمینه را بسیار نازک تر کرده و به جای آرایش نئون از LED یا دیودهای ساطع کننده نور استفاده می کند که باعث افزایش دقت منبع تغذیه می شود. کار می کند. کیفیت و حجم نور نیز روند تولید را تسهیل می کند.
هر کس نقاط قوت و ضعف خود را دارد. صفحه LCD تخت می تواند زاویه دید را کوچکتر و باریک کند و بنابراین با محیط خانه سازگار نیست. پانل های دید عقب در نور روز یا در اتاق هایی با نور زیاد به خوبی کار نمی کنند و به مناطق تاریک نیاز دارند. در سالهای اخیر از پنلهای LED در ساخت تلویزیونها بخصوص تلویزیونهای بزرگ استفاده می شود. صفحه های LED نازک تر از صفحه های LCD هستند و انرژی کمتری مصرف می کنند اما از نظر کیفیت تصویر تفاوت چندانی با صفحه های LCD ندارند. نمایشگرهای LED از صفحه های LCD گران ترند.
مقاومت در برابر انواع رایج صفحه های تلویزیون
پلاسما عمر مفید پانل های پلاسما 100000 ساعت برآورد می شود ، به این معنی که اگر بین 5 تا 8 ساعت در روز صرف تماشای محتوای این نوع مانیتور کنید ، 34 تا 50 سال تلویزیون و پنل قوی خواهید داشت.
پانل های LED قدیمی در ابتدا از آرایه های پیکسلی ضعیف و ضعیف استفاده می کردند و عمر بسیار کوتاهی در حدود 3000 تا 6000 ساعت داشتند ، زیرا فشار روی ساب ووفر آبی بسیار زیاد بود ، اما دستگاه های قدیمی WRGB در حال تولید هستند. و یک عمر مفید حدود 8 تا 12 هزار ساعت به شما پیشنهاد می شود ، یعنی. 4 تا 8 سال ، حداکثر این صفحات از نظر سلامتی تضمین شده است.
پنل های LED OLED انواع مختلفی دارند و طول عمر آنها بسته به روشنایی و کنتراست متفاوت خواهد بود. به طور کلی ، این صفحه نمایش ها عمر مفید 30 تا 60 هزار ساعت دارند که به راحتی تا 8 تا 15 سال تازه و قوی می مانند.
تشخیص چهره
از دسترسی آسان به Smart Hub با تعامل هوشمند با تشخیص چهره لذت ببرید. با استفاده از دوربین داخلی ، این سیستم منحصر به فرد می تواند صورت شما را به طور خودکار تشخیص دهد و با استفاده از کنترل از راه دور ، نیازی به وارد کردن نام کاربری (رمز عبور) و رمز عبور را برطرف کنید. با این کار تلویزیون می تواند چهره شما را تشخیص دهد.
کلمات مربوط به تلویزیون
رزولوشن تعداد نقاط مختلف است که به عنوان پیکسل در هر صفحه شناخته می شود. وضوح تقریبی 800x600 به این معنی است که صفحه تلویزیون 800 پیکسل عرض و 600 پیکسل nbsp در محور عمودی دارد. وضوح بالا مشخص شده وضوح تصویر بالاتری را نشان می دهد.
کنتراست میزان لکه های تاریک و روشن صفحه را اندازه گیری می کند. هرچه نسبت کنتراست بیشتر باشد ، تصاویر بهتر و جالب تر خواهند بود و این اصطلاحی برای غنی سازی عمق و سایه تصاویر است.





:: برچسب‌ها: تلویزیون led ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: